Olympus E-5

Nākamajā otrdienā draud iznākt jaunā (un varbūt arī pēdējā mohikāņa lomu pildošā) Olympus ražotā profesionālā gala spoguļkamera E-5. Pēc interneta baumās lasāmā apraksta sākotnēji šķiet, ka nekas īpašs. Tomēr, kamēr nepārbaudīšu dabā, pacietīšos ar vērtējumu. Zinot, cik piekasīgi ir lielie vērtētāji, kuri paši šo sistēmu nelieto, domāju, ka “aplicēju” pietiks arī bez manis. Uz šo brīdi daļa no zināmās specifikācijas ir šāda:

  • Magnesium weather proof  body
  • Dual memory card slots (not sure if CF+SD or 2xSD)
  • new TruePic 5 engine
  • 12MP sensor
  • 11 AF points
  • 5fps
  • Image stabilization
  • Anti-dust feature
  • Some kind of a rotating/tilting LCD display
  • HD video @ 720P with 30fps
  • 920k dot 3 inches LCD
  • Built-in wireless flash
  • 100% viewfinder coverage
  • art filters
  • mic jack

Kā zināms, līdz šim galvenā problēma 4/3 standartam bija augstais trokšņu līmenis, kas spieda strādāt ar zemu ISO jūtību. Tomēr jau pie micro 4/3 Olympus Pen modeļiem, šī problēma vismaz līdz 1600 ISO bija ieregulēta pieklājīgās robežās (pie 1000 pavisam gaumīga). Patreiz ar jauno procesoru tiek solīts tīrs kadrs līdz 1600 ISO un lietojams vēl arī pie 3200. Ja tā, tad ir vērts, jo ar tādu diapazonu jau var strādāt pavisam labi. Tas, kas vēl šķiet būtiski labāks pret iepriekšējo E-3 modeli, ir LCD izšķirtspējas vairāk kā trīskāršošana.

Nebūtiska atšķirība, kas pat nav jaunums arī pašam Olympus, ir 12 MP matrica, kura pārstāvēta visās pēdējos pāris gados iznākušajās Olympus kamerās. Šis ir punkts, pie kura vienmēr pieķeras pikseļu mednieki, kuriem šķiet, jo vairāk, jo labāk. Mazās matricas dēļ, Olympus to šobrīd acīmredzot nevar atļauties un, ja skatāmies godīgi uz realitāti, ikdienas darbībās  patiesībā šī uber pikseļu jūra nemaz nav nepieciešama. Tas vairāk šķiet kritiski, ja jāuzņem platleņķa sižets ar daudz smalkām detaļām (interjers, arhitektūra…), kurš jāizdrukā lielā izmērā. Tad šo starpību varētu just. Savukārt, ja pieejam no kasīšanās puses, tad arī pilnā formāta Nikon vai Canon augsti pikseļotās kameras nebūs pietiekami labas pat kluso dabu bildēšanai. Tādēļ, ka arī šos kadrus var uzskatīt par pārāk maziem, ar vāju detalizāciju un nepieteikamu plastiskumu, ja salīdzināsim ar lielformāta Hasselbald vai Leaf veidoto attēlu. Katrai lietai ir sava cena, savas labās un savas sliktās īpašības. Un vienmēr apgalvošu, ka reāls ieguvums, strādājot ar Olympus, ir izmērs un svars, īpaši ja bildē dabā, kurs katri iegūtie 100 grami ir svarīgi. Divreiz/trīsreiz mazāki objektīvi ar līdzīgu vai labāku gaismasspēju. Nevienam citam ražotājam nav, piemēram, 300mm objektīva ar gaismu 2.0 (kas pie tam sver tikai pusotru kilogramu) un tuvo distanci 1.4m. Un joprojām vienīgais ražotājs, kurš tiek galā ar putekļu problēmu ir tieši Olympus!

Tā kā ar nepacietību gaidīšu, un droši vien arī uzrakstīšu savu vērtējumu, kad būšu to pamēģinājis. Latvijā droši vien pirmās kameras nonāks tikai kaut kad oktobrī/novembrī, bet paraugus, iespējams, izdosies redzēt arī ātrāk.

Advertisements

Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: